perjantai 12. elokuuta 2011

Irrotettava kännykkäkotelo ja helminauha

Kesä on tullut jo elokuun puolelle ja minun mietintämyssyni raksuttaa jatkuvasti. Haluaisin keksiä jotain uutta tekemistä, mutta se pitäisi samalla olla jotakin hyödyllistä. Kun kuljemme mieheni kanssa ulkosalla ja kaupoilla, olen laiska ottamaan laukkua mukaan. Mutta mihin laittaisin kännykän? Olen muutama vuosi sitten kehitellyt kännykkäkotelon jota ei tarvitse ottaa pois kotelosta. Mietin minkälaisen uuden kotelon voisin tehdä missä olisi jokin kiva juju.


Olin aikasemmin tehnyt helminauhoja joihin olin käyttänyt suuria helmiä. Mietin, miten voisin yhdistää helminauhan ja kännykkäkotelon. Helmet tulisi olla pieniä ettei helminauhasta tulisi liian painavaa.



Ensin ompelin Kotiväestä viidellä silmukalla putkilon johon ompelin pieniä helmiä. Kännykkäkotelon neuloin helmineuleella ja ompelin reunat yhteen. Helmi napiksi ja reunaan lenkki johon pujotin avainlukon.



Näin sitä voi käyttää helminauhana tai laittaa kännykkäkotelon helmiin kiinni. Ensimmäisen kerran kun käytin sitä, tuli eräs rouva kysymään, tekisinkö hänelle myös samanlaisen. Rouva oli lähdössä Ruotsiin ja ajatteli, että se olisi kiva lahja siskolle. Tällainen irrotettava kännykkäkotelo on ihan kiva. Sen voi vaikka kiinniittä  housunlenksuun tai laukkuun tai mihinkä muuhun vaan jos ei halua roikuttaa helmessä.

0 kommenttia:

Related Posts with Thumbnails