perjantai 1. huhtikuuta 2011

Neulottuja puuhelminauhoja korvakoruineen

Eräänä päivänä minun ystäväni kysyi, muistanko miten sellaisella puisella lankarullalla jossa on reikä keskellä tehdän nauhoja. Kyllä minä muistan. Kansakoulussa naulasimme puiseen lankarullaan nauloja ja neuloimme sillä nauhaa.  Kotiin tultuani otin muovisen lankarullan ja naulasin siihen nauloja, naulat tulivat esille reunasta ja sidoin ilmastoteippiä rullan ympärille. Mietin, että kyllä se näinkin onnistuu ja tein eri paksuisia nauhoja. Kaikkein hauskinta oli kun televisiosta tuli samana iltana neuleohjelma jossa tehtii koruja ja siina opetettiin neulomaan kahdella puikolla putkiloa. Innostuin siittä niin, että neuloin putkiloita kahdella,-kolmella,-neljällä,-viidellä,- ja kuudella silmukalla.


Minulla on suuri varasto helmiä ja päätin kokeilla miltä se näyttäisi jos pujottelisin helmiä niiden putkiloiden sisään. Ensimmäisessä helminauhassa laitoin solmun helmien väliin mutta seuraavissa ompelin välit.


Tummissa helminauhoissa olen käytänyt mustaa Merseroitua puuvillalankaa ja valkoisessa Novitan kotiväkeä. Tummissa helmissä on ruskeita, sinisiä ja liloja helmiä, valkoisessa on lilan väriset helmet.
Korvakorut ovat aika suloiset ja kevyen näköiset.

 

Tein myös helmet jossa olen käyttänyt auton istuinsuojasta otettuja helmijä, ne ovat kooltaan suurempia kuin edelliset helmet.




Minä olen tehnyt paljon erinlaisia helmiä, niin päätin että niinden teko saa riittää, mutta kuten tiedätte, kun jään johonkin koukkuun niin en pääse siitä eroon. Eli huomenna esittelen teille mitä  muuta voi tehdä neuleputkiloista.

4 kommenttia:

Rva Kepponen kirjoitti...

Ihania helmiä.
en kyllä yhtään ymmärtänyt kuinka niitä teet :(

Viffala kirjoitti...

Hyvä Rva Kepponen,olen neulonut puikolla putkilonauhaa ja sen jälkeen pujotellut helmet putkilon sisään ja ommellut helmet kiinni molemmilta puolilta.

Rva Kepponen kirjoitti...

Sattuisiko sinulla olemaan linkkiä putkilonauhaan?

Linnea kirjoitti...

Putkilonauhan ohje varmaan löytyy hakusanalla "i-cord".

Related Posts with Thumbnails