perjantai 25. maaliskuuta 2011

Purppuranpunaista hetkeä talvisessa maisemassa.

Ennen joulua tyttäreni pyysi minua tekemään heidän makuuhuoneeseensa jonkun taulun. Pähkäilin pitkään ja siivotessani kaappeja löysin vihreän, punaisen ja violetin sävyisiä Vallilan kelohonkakankaita jotka olin ostanut Kodin Ykkösestä palalaatikosta. Ajattelin ommella niistä verhot makuuhuoneeseen mutta päädyikin tekemään niistä tauluja. Palat ovat pituudeltaan noin kahdenmetrin molemmin puolin ja maksoivat vaan 4-7 euroa.


 Minä pidän näistä kankaista, puu on aina kiehtonut minua ja kankaiden voimakkaat värit antavat sopivasti väriä sisustukseen. Mieheni rakensi rimoista kehykset ja minä niittasin kankaat kiinni. Tämä punainen kangastaulu on minulla kotona tietokonehuoneessa.


Violetti taulu ei mennyt makuuhuoneeseen vaan komeilee olohuoneessa. Ompelin vielä pari tyynyä sohvan päälle, täytyy vielä ommella pari tyynyä itsellenikin.


Nämä kaksi taulua ovat kooltaan 135- 85 cm. Toisen tyttären vihreä taulu on sitten hieman suurempi, 185- 140 m. Joudumme viemään sen hänen luokseen osissa, koska se ei mahtunut meidän autoon ja kokosimme sen vasta perillä. Minusta vihreä taulu on kaikkein komein, se on sijoitettu korkeaan rappukäytävään. Sitä oli vaikea kuvata ja sen takia siitä ei ole kuvaa.

2 kommenttia:

Mimmiliinukka kirjoitti...

Oi mulla oli just tommonen punainen taulu tehtynä mut sit kaveri tuli kylään ja osti sen..;D

Anonyymi kirjoitti...

Minulla on vielä kangasta jäljellä niin voisi vaikka tehdä toisen taulun.

Related Posts with Thumbnails