keskiviikko 29. huhtikuuta 2009

Sorruin... kaksi kertaa :D

Olin vakaasti päättänyt, että neuloisin kiltisti Decimalin loppuun, sivussa viimeistellen kaappien kätköistä löytyviä ufoja, mutta Ravelryn puolella houkuteltiin kovasti yhteisneulomaan Mimosa-shaalia, joka löytyy Big Girl Knits -kirjasta. Tuota shaalia olen kuolannut jo iät ja ajat, ja kun kyseinen kirja vielä löysi tiensä näppeihini pari viikkoa sitten, niin... noh, sorruin.

Nappasin kaapista kauniin tummansinistä vuosikerta-Butterflyta ja käväisin ostamassa vähän helmiä... ja ei kun Mimosa puikoille. Siis sen jälkeen kun ensin olin pujotellut ensimmäiseen kerään 500 helmeä. Alussa silmukoita on 599, joten hidasta puuhaa tuo on, mutta olen ihan lapsellisen innoissani helmien neulomisesta langan joukkoon. Vielä yksi kerros, ja saan aloittaa reunuksen kuvion!

Olen minä Decimaliakin neulonut, tänään kahvilassakin pari tuntia. Kaverini (se sama joka sai punaisen Cousteau-pipon) kauhisteli sitä että laukussani oli iso pussillinen lankoja. Kuulemma säällinen määrä mukanakannettavaa lankaa on korkeintaan 100 grammaa. Miehet! :D

Ai että mitä lankaa minulla oli laukussa? No ei mitään kamalan erikoista, puoli kiloa Avanti Cottonia vain, punaista ja vaniljankeltaista. Käväisin tänään nimittäin Lankamaailma Nordiassa, vihdoinkin. Eksyin kahteen kertaan menomatkalla ja kerran tulomatkalla... mutta mitäpä sitä ei lankojen eteen tekisi. Olihan se kiva kauppa, vaikka olen enemmän tykästynyt Menita Outletiin. Pitää kuitenkin syksyn tullen käydä tuolla hamstraamasa vähän Maijaa ja Jannea. Nyt keväällä en viitsinyt ottaa niitä kaapin täytteksi, vaikka olivatkin tarjouksessa.
Posted by Picasa

0 kommenttia:

Related Posts with Thumbnails