keskiviikko 9. marraskuuta 2011

Neulatyynykukka

Palattuani töihin huomasin ettei siellä ollut neulatyynyä, sehän on "tärkein" työkaluni. Nyt varmaakin luulette, että olen töissä jossakin ompelimossa. Saatte nyt vähän aikaa arvailla missä olen töissä, ehkä kaupassa, tai jossakin muussa liikkessä, tai monipalvelu yrityksessä, tai mainostoimistossa, tai päiväkodissa, tai somistamossa. Ensi töikseni kaivoin kaapista kangasta ja ompelin tällaisen neulatyynykukkasen.

Joudun kulkemaan työpaikalleni pitkää käytävää pitkin ja käytävän varreltä työkarerini huutelivat minulle, että voinko ommella myös heille. Lopuksi sanoin, etten voi kaikkia toiveita toteuttaa vaan minun on ensin tehtävä omat työni ja sen jälkeen katsottava ehdinkö ommella muille jotakin. Olen jo luvannut päällystää ruokahuoneen tuolit tai ainakin kymmenen tuolia. Se on aika suuri urakka kun perustyötkin pitäisi tehdä.


Neulatyyny on ollut kovassa käytössä, sillä töitä kasaantui paljon ja tuntui etten ehdi ommella niin paljon kuin pitäisi. 


Jos joku ei tiedä kuinka tämä neulatyyny on tehty niin voin tässä lyhyesti kertoa.
Leikataan kankaasta kaksi ympyrää ja ommellaan yhteen ja jätetään vaan pieni aukko josta sen voi kääntää ympäri, sen jälkeen täytetään jollakin sellaisella materiaalla jonka läpi nuppuneula menee helposti. Tässä kukassa käytin kalalankaa jolla vedin terälehdet esille ja viimeisenä ompelin napin.

0 kommenttia:

Related Posts with Thumbnails